7 aug. 2011

det går lika bra med selleri

jag tycker verkligen det är pisstrist att all god dricka innehåller alkohol, vill gärna ha vuxendricka och inte vara utlämnad till läsk, kaffe och flaskvatten som fyllefritt alternativ

häll upp de här varianterna och du kan ta en tuting till frukost om så önskas, utan att vara alltför kreativ redan vid lunch

äntligen en torr cider värd namnet och jag kan svepa en liter utan att bli såsig i kolan, bra skit när man som jag jobbar hemifrån, sittande under mitt gula sommarparasoll på balkongen: Stowford Press

förälskelsen jag hittade och bunkrade förra sommaren, Lancers, en torr småbubblig rosé från Portugal, ett vinland som står högt på min favvolista – funkar till det mesta i matväg och som trivseldricka i solen

den lilla knallröda Sanbitter  – aperitif, bjuddricka på ett par isbitar och låstsascampari i drinken, massor av is och blanda med färskpressad apelsinjos, fruktsoda eller ginger ale (små ruskigt söta flaskor, som jag självklart serverar hemmakryddad snaps i)

brukar köpa nån alkoholfri variant då och då, rätt vad det är springer jag bevisligen på nåt som är lika bra som selleri

– skål, gutår

1 kommentar: