8 jan. 2014

smörj inte med vad skit som helst

jag lovar att det inte är någon större skillnad i hur snabbt den går in i huden, jag lovar att du inte luktar kokos – jag lovar att din hud mår mycket bättre, den slutar torrisklia, småsår och självsprickor läker

det ska vara riktigt kokosfett, jag köper mitt i hälsokostbutiken och det fungerar lika bra i matlagning och i smoothies som till kropp, ansikte, händer, fötter (tassar), läppar, barnrumpor och dito större


kombinera all smörjapåsmörja med en mycket sparsam användning av tvål, och om du ska tvåla – använd riktigt tvål, inget annat

huden är kroppen största organ och innehåller hela dig, den släpper igenom ämnen och därför är det inte en jättebra idé att smörja med vad skit som helst

– välsmord

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar