17 feb. 2014

springsäsongen 2014 är redan igång

det blir en osedvanligt lång springsäsong i år, folk kutar redan som tokiga längs stockholms springstråk

min springsäsong blir kanske också lite längre med tanke på det utmärkta underlaget och det skonsamma "vintervädret" men i övrigt blir den relativt vanlig

planerade lopp startar i maj, den sjuttonde närmare bestämt, med en halvmara – götteborschvarvet det andra i ordningen, av många kommande

i slutet av juni är det dags för den fantastiska lapland ultra – olikt allt annat – i år siktar vi på en schläktschtafett, jag mina kusiner och tremänningar – inte alldeles vansinnigt sannolikt jag kör tio mil varje år, men många kommande törs jag lova

i augusti midnattslöp, alltid midnattslöp – jag har lurat in fler i löpträsket med hjälp av sambaspringet på södermalm, än med något annat (inkluderat både hot och löften) och för min del är det lopp tjugotvå på raken, av många kommande


så, då kör vi – spring smart och med stajl

–ett steg i taget

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar