1 maj 2012

gröna vågen

...och inte ett öga var torrt, inte en enda näsa heller om sanningen ska fram

du behöver inte vara allergiker för att känna av gröna vågen, och helgen som gick var det helt osannolikt mycket pollen här i fjollträsk - ja, en riktig pollenchock, kan man säga på kvällspressmanér

det finns en del saker du kan ta till innan du går ner dig i antihistaminträsket – ett träsk det är ganska svårt att ta sig upp ur
  • håll lite koll på exponeringen, undvik spenaten när det är som värscht – träna inne, i stan, efter regn
  • dra ner på socker och alkohol, de har en tendens att sudda ut gränserna och såna behövs nu
  • citron, den där surrysningen, du vet, gör att gränserna blir lite mer svårforcerade för de ondskefulla pollenkornen – ta en lite bit då å då

själv hade jag en sjö symtom under en period då mitt immunförsvar av nån anledning var upptaget på annat håll och recept på antihistaminer och kortison i all former skrevs ut – dem lade jag i runda arkivet och väste, snörvlade, kliade mig vidare i tillvaron och sökte annan läkning
    jag valde en behandlingsform hos antroprosoferna på Vidarkliniken, där fokus var orsak inte  symtom, den tog längre tid men det kvittade

    känner av gröna vågen framförallt som det blev i år, när det mer liknar kemiska stridsmedel än naturens gång, nyser och får lite näsdropp – det ignorerar jag, är varken sjuk eller allergisk – noll socker, begränsat alkoholintag och lite citron en stund innan springrundan

    – en bra nåjd reder sig själv

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar