29 juni 2013

lapland ultra 2013, kvarten

starten gick klockan fyra och jag som inte tränar ens före lunch – det tog femton av tjugofem kilometer innan jag började vakna till

kan nästan lika gärna köra hela sträckan, tio mil, som att försöka vara springlätt vid den tidpunkten

mitt första depåstopp var således redan efter tre kilometer i Skidnäs för att få mig morgonkaffe

Runa Sputnik, med startnummer 206 (angavs tillhöra IFK Kenneln, av fyndigt löparkansli) tyckte det var relativt lättlöpt sträcka trots den snudd på kränkande bristen på renar längs vägen – hennes matte var mer skeptisk, men levererade sin vana trogen och vi korsade mållinjen ett par minuter i sju

www.laplandultra.nu – 2014 kanske blir det en stafett, om jag får fart på släktingarna

en fantastisk organisation, otroligt omtänksamma funktionärer och i år ett perfekt springväder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar