20 jan. 2012

blogger, google och statistiken

ofrivilligt könsbyte, läsare i delar av världen jag knappt visste fanns och ryska sajter som största trafikkällor till lappkäringens "ett steg i taget"

som en del av er känner till har jag ett perceptionshandikapp, jag kan hitta fel på allt (därav Korrfabriken) och efter ett halvårs bloggande har jag hittat intressanta "fakta" i blogger/googles statistikuppgifter  – däremot har jag ännu inte lyckats hitta en endaste liten kontaktuppgift så jag kan få reda ut underligheterna

könsbyte
du behöver inte vara korrfabriksdirektör för att upptäcka det påtvingade könsbytet – blogger/google skickar med artikelns kommentar när jag delar länken på fejjan
är välan inte kvinnlighetens blomma, men könstillhörigheten har jag koll på...
annat tok
  • den mest läsa artikeln är rölleka – ett helt husapotek på rot, säger statistiken – det betvivlar jag
  • de två sajterna som driver mest trafik, "länkade" sajter/urlar, till lappkaringen.blogspot.com är ryska – knappast
  • de sökord, exempelvis bandvävning, som ska ha tagit folk till min sajt, finns fan inte ens i artiklarna
  • lappkäringen har läsare i länder jag inte visste fanns – näppeligen
  • samtidigt syns inte exempelvis australien i statistiken, där jag vet det finns läsare
  • summan läsare överensstämmer inte alltid med de olika delarna

det får mig att undra om det är oordning på fler ställen i googles produkter

– halvnöjd nåjd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar