30 jan. 2012

kundtjänst

i dag konstaterar jag, igen, att en mejlkorrespondens med vilken kundtjänst som helst ger för handen att INGEN handläggare läser den tidigare kommunikationen
  1. när jag som vanligt inleder med en beskrivning som leder fram till min fråga, får ett svar som visar att handläggaren läst frågan men inte stycket innan, blir jag matt
  2. skriver tillbaka och hänvisar till beskrivningen, får svar "vi kan inte lämna ut sådan information om du inte ställt frågan inloggad" eller "vilken browser har du?" och undrar om det är ett skämt
  3. skriver igen och berättar att dessa frågorna är ickefrågor eftersom allt var i sin ordning i steg 1, får svar "vad kan jag hjälpa dig med" – blir så matt att jag behöver syrgas
  4. mitt sista försök är alltid att kopiera min första text med vidhängande fråga och sända igen
  5. börjar då processen om med ett standardsvar som visar att handläggaren inte läst min info, skriver jag "jag ger upp, avsluta ärendet, kontakta mig aldrig igen hur många frågor jag än ställer"
Hur gör du? Ids du ens försöka?

    1 kommentar:

    1. Ha ha ha, goddag yxskaft! Det finns en anledning att somliga jobbar på ngt som kallas för kundtjänst.

      SvaraRadera