30 juni 2012

tio kilometer till mål

9 mil, 08:00
via kontrollerna i aspnäs, där jag blev igenkänd som varandes borti forsbergs schläkta, ljungby och lönås har jag tagit mig till 90-skylten

i lönås har en kvinna vänligheten att förhöra sig om mina eventuella krämpor, inte huruvida det går bra eller ej – jag är inte så sugen på en konversation, inte ens halvsugen

fick höra nån dag efteråt: var det du som hade den där genomskinliga regngrejen? jag vågade inte heja...

konstaterar att kärv käring blivit kärvare käring under de gångna fjorton timmarna, struntat fullkomligt i eventuella förbipasserande och hukat direkt invid vägen om nöden varit sådan – att eventuella björnar då må visa vad dom har att komma med – att blandningen kaffe och blåbärssoppa kan vara rent förunderligt gott och välgörande, i alla möjliga proportioner

nästa gång får det fan inte regna en droppe



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar